• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@MEF
  • Enstitüler
  • Fen Bilimleri Enstitüsü
  • Yüksek Lisans
  • FBE, Yüksek Lisans, Büyük Veri Analitiği
  • View Item
  •   DSpace@MEF
  • Enstitüler
  • Fen Bilimleri Enstitüsü
  • Yüksek Lisans
  • FBE, Yüksek Lisans, Büyük Veri Analitiği
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Advanced Search

Predicting facebook ad ımpressions & CPM values

Thumbnail

View/Open

YL-Proje Dosyası (4.074Mb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2018

Author

Tekten, Semih

Metadata

Show full item record

Citation

Tekten, S. (2018). Predicting facebook ad ımpressions & CPM values, MEF Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, Türkiye

Abstract

It is estimated that there are more than two billion active users on Facebook as of the first quarter of 2018 and social media has tremendous opportunities for advertisers in terms of performance and measurability. However, for marketing managers, it is very difficult to manage all the campaigns on different marketing channels and optimize for better results.For that reason, Facebook Marketing Partners or other optimization solutions emerged in the ad­tech market. In order to improve existing optimization solutions in the market, ad impression costs will be predicted in this study by using different machine learning techniques and different algorithms. The main goal of this study is to generate a robust model for predicting CPM values on Facebook, and to use that model as an in put for the existing optimization solution Adphorus offers for its clients. Adphorus is one of the Facebook Marketing Partners in the market.
 
2018’in ilk çeyreği itibariyle Facebook aktif kullanıcı sayısının 2 milyarın üzerinde olduğu tahmin ediliyor ve sosyal medya reklam verenler için performans ve ölçümleme anlamında sayısız fırsatlar sunuyor. Ancak pazarlama yöneticileri için bu aynı zamanda daha iyi sonuç almak amacıyla farklı kanallarda çok sayıda kampanya yönetmek anlamına da gelmekte ve yorucu olmaktadır. Bu sebeplerle “ad­tech” sektöründe “Facebook Marketing Partners” ve optimizasyon çözümleri sunan şirketler doğmuştur. Bu çalışmada, piyasadaki optimizasyon çözümlerini geliştirmek için farklı makine öğrenim teknikleri ve algoritmaları kullanılarak Facebook reklam gösterim maliyetleri (CPM) tahmin edilecektir. Bu projenin amacı Facebook CPM değerlerini güçlü bir şekilde tahmin ederek, bu tahminleri Adphorus’un hali hazırda müşterilerine sunduğu optimizasyon algoritması içerisinde kullanmaktır. Adphorus, Türkiye merkezli Facebook Marketing Partner şirketidir.
 

URI

https://hdl.handle.net/20.500.11779/1194

Collections

  • FBE, Yüksek Lisans, Büyük Veri Analitiği [101]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@MEF

by OpenAIRE

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsInstitution AuthorTitlesORCIDSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsInstitution AuthorTitlesORCIDSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide|| Instruction || Library || MEF University || OAI-PMH ||

MEF University Library, İstanbul, Turkey
If you find any errors in content please report us

Creative Commons License
MEF University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@MEF:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.