• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@MEF
  • Fakülteler
  • Mühendislik Fakültesi
  • Endüstri Mühendisliği | Industrial Engineering
  • MF, EM, Makale Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@MEF
  • Fakülteler
  • Mühendislik Fakültesi
  • Endüstri Mühendisliği | Industrial Engineering
  • MF, EM, Makale Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Advanced Search

Müşteri hizmetleri bölümünde süreç analizi ve stratejik planlama- lastik sektöründe bir uygulama

Thumbnail

View/Open

Full Text - Article (1.032Mb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2020

Author

Sarı, İrem Ucal
Sergi, Duygu
Özuduruk, Semih Faruk

Metadata

Show full item record

Citation

UCAL SARI, I., SERGI, D., & OZUDURUK, S. F. (2020). Müşteri hizmetleri bölümünde süreç analizi ve stratejik planlama- lastik sektöründe bir uygulama. Eskişehir Teknik Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi B - Teorik Bilimler, 8(2). 191-211. https://doi.org/10.20290/estubtdb.604569

Abstract

Bu çalışma kapsamında, bir işletmenin süreç analizinin yapılması ve sonrasında işletme stratejisinin oluşturulması için gerekli analiz ve stratejik yönetim modelleri incelenmiştir. Daha sonra, işletme geneli için incelenen bu yöntemler, bir işletme özelinde müşteri hizmetleri bölümüne uygulanmıştır. Çalışma kapsamında, öncelikle SWOT analizi ile iş biriminin içinde bulunduğu mevcut durumun özellikleri belirlenmiş, sonrasında oluşturulan Genişletilmiş SWOT matrisi ile ortaya çıkan faktörlere uygun stratejiler belirlenmiştir. Stratejiler belirlendikten sonra İç Faktör Değerlendirme ve Dış Faktör Değerlendirme matrisleri ile SWOT analizinde ortaya konan faktörler ağırlıklandırılarak puanlanmıştır. Oluşturulan puanlar, İç-Dış Faktörler matrisine yerleştirilerek işletmenin bulunduğu stratejik konum tayin edilmiştir. Son aşamada ise, seçilen stratejiye ulaşmak amacı ile Kurumsal Karne (Balanced Scorecard-BSC) yönteminden faydalanılarak oluşturulan stratejik harita üzerinde faktörler arası ilişkiler gösterilmiş ve alt stratejiler belirlenmiştir.

Volume

8

Issue

2

URI

https://doi.org/10.20290/estubtdb.604569
https://hdl.handle.net/20.500.11779/1562

Collections

  • Araştırma Çıktıları, TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [79]
  • MF, EM, Makale Koleksiyonu [33]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • E-commerce customer shurn prediction based machine learning algortihms 

    Eser, Ahmet Yetkin (MEF Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018)
    With the development and popularization of a digital world, human behavior has changed so remarkably. A lot of sectors affected because of this change. One of the most affected areas is the retail sector. People have left ...
  • Chuen analysis of Gittigidiyor customers 

    Kantarcı, Özlem Hazal (MEF Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2017)
    In this project, it is aimed to estimate the loyalty of the customers of the e-commerce company named GittiGidiyor by analzying the customer movements and examined which movements affected the customer loyalty positively ...
  • Risk parameter calculation using princpal component analysis of yield curves: the case of borsa İstanbul fixed income market 

    Konuk, Hayrettin (MEF Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2017)
    To enable a trustworthy clearing operation, clearinghouses require conservative margins to avoid the risk of incurring a loss in case one counterparty defaults. When margin requirements for fixed income instruments are ...



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@MEF

by OpenAIRE

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsInstitution AuthorTitlesORCIDSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsInstitution AuthorTitlesORCIDSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide|| Instruction || Library || MEF University || OAI-PMH ||

MEF University Library, İstanbul, Turkey
If you find any errors in content please report us

Creative Commons License
MEF University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@MEF:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.