SBE, Yüksek Lisans, Öğrenme Bilimleri
Recent Submissions
-
Özel bir okulda görev alan öğretmenlerin günlük ders programlarını uygularken GSR (Deri İletkenliği) ile stres seviyelerini etkileyen unsurların incelenmesi
(MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Öğretmenlerin stres seviyelerine yönelik yapılan araştırmalarda deneysel çalışmalara rastlanmamıştır. Bu araştırma, öğretmenlerin stres seviyelerini değiştiren unsurları, deneysel perspektif açısından ele almıştır. ... -
Yedinci sınıflarda teknolojik uygulamalarda zenginleştirilmiş görsel sanatlar dersinin öğrencilerin başarısına etkisi
(MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Her alanda değişimin olmasıyla birlikte günümüzde sanat eğitiminin de sadece geleneksel yöntemler ile yapılması artık yeterli olmamaktadır. Bilgisayar teknolojisinin ilerlemesi ile ortaya çıkan materyaller ve yazılımlar ... -
Çocukların kural ve otoriteye yönelik değerlendirmeleri
(MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu çalışma 5-6 yaş (59-71 aylık) arasındaki çocukların kural ve otoriteye yönelik değerlendirmeleri bağlamında okulöncesi dönem çocuklarının evlerdeki kurallar üzerine nasıl düşündüklerini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. ... -
Teknolojik uygulamaların yazma becerisi ile yazma tutumu arasındaki ilişkisinin ve öğrenci deneyimlerinin incelemesi
(MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Çalışmanın amacı teknolojik uygulamaların yazma becerisi ile yazma tutumu arasındaki ilişkisini görmek ve öğrenci deneyimlerini incelemektir. Araştırmanın katılımcılarını kolay erişilebilirliği nedeniyle İstanbul ili ... -
Çocuklardaki yardım etme davranışına yönelik tutumların sosyal alan teorisi kapsamında incelenmesi
(MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı ilkokul 3. ve ortaokul 7. sınıf çocuklarının yardım davranışlarına yönelik tutumlarının ve gerekçelerinin Sosyal Alan Teorisi (Turiel,1983) kapsamında incelemesi ve karşılaştırılmasıdır. Araştırmanın ... -
Tipik gelişen ortaokul öğrencilerinin otizm spektrum bozukluğu olan akranlarının dışlanmasına yönelik değerlendirme ve yargıları
(MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu araştırmayla Otizm Spektrum Bozukluğu olan öğrencilerin akademik ve sosyal ortamlardan dışlanmasının tipik gelişen çocuklar tarafından nasıl algılandığı incelenerek sınıflarda uygulanacak eğitim programlarında Otizm ... -
Eğitim ortamlarında yaratıcı dramanın kullanımı ve yaratıcı dramanın kalıcı öğrenmeye etkisi
(MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Yaratıcı drama en genel ve özet olarak rol, doğaçlama gibi birtakım alanların gruplarla ve gruptaki öğrencilerin geçmiş geçmişten öğrenerek getirdikleri birikimden ve yaşanmışlıklardan yola çıkarak canlandırmalar yolu ile ... -
Hikaye anlatımının ve hikayeleştirmenin öğrenme süreçlerine ve çocuğun bilişsel gelişimine etkileri
(MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)... -
Tipik gelişen ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin otizm spektrum bozukluğu olan akranlarının dışlanmasına yönelik değerlendirme ve yargıları
(MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)... -
Özel okullardaki ve devlet okullarındaki ilkokul öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının karşılaştırılması ve Covid-19 dönemindeki deneyimlerin incelenmesi
(MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı Covid-19 salgını sonucu gerçekleşen ivedi bir kararla internet tabanlı uzaktan eğitiminin zorunlu kılınmasına ilişkin özel okullarda ve devlet okullarında branş gözetmeksizin ilkokul kademesinde çalışan ... -
Birinci sınıf öğrencilerinin toplumsal cinsiyet kalıp yargıları üzerine sorgulamaları
(MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu araştırma özel bir ilkokuldaki 74-84 ay yaş aralığındaki çocukların toplumsal cinsiyet bağlamında sahip olduğu düşünce ve yargıların neler olduğu, bu düşünce ve tutumların cinsiyet rollerinin şekillenmesinde ve cinsiyet ... -
Tipik gelişen ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin otizmli akranlarının dışlanmasına yönelik değerlendirme ve yargıları
(MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) olan çocukların akranlarıyla nitelikli bir eğitim ortamında eğitim görmeleri temel bir haktır. Bu çalışma kapsayıcı eğitim anlayışını temel alan hak temelli bir yaklaşımla hazırlanmıştır. ... -
Çocukların toplumsal cinsiyet ve etnisite bağlamlarında akranını oyun grubuna dahil etmeme- dışlamaya yönelik değerlendirmeleri ve gerekçelendirmeleri
(MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu çalışmanın amacı, çocukların toplumsal cinsiyet ve etnisite bağlamlarında akranını oyun grubuna dâhil etmeme-dışlama değerlendirmelerini, bu değerlendirmeleri gerekçelendirmelerini ve dışlayan-dışlanan çocuklara yönelik ... -
Öğretmenlerin hizmet içi eğitime karşı tutumlarınının belirlenmesi
(MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu çalışmada, devlet okulu ve özel okulda çalışmakta olan ilköğretim ve ortaöğretim seviyelerindeki öğretmenlerin hizmet içi eğitimlere karşı tutumları araştırılmıştır. Bu hizmet içi eğitim etkinliklerine ilişkin tutumlarının ... -
Yeni nesil öğretmen özellikleri nasıl olmalı?
(MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Eğitim sisteminin yapı taşlarını oluşturan öğretmen, öğrenci ve teknoloji kullanımı geleceğin eğitimine yön vermektedir. Bu araştırma ile öğretmenlik mesleğinin, öğrenci profillerinin ve eğitimin teknolojik boyutlarının ... -
Ergenlerde ödül ve ceza algısı
(MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu çalışmanın temel amacı öğrencilerin okul ortamında deneyimledikleri ödül ve ceza sistemine yönelik değerlendirmelerini araştırmaktır. Bu amaçla çalışma İstanbul’da yüksek sosyo ekonomik düzeyde ailelerin tercih ettiği ... -
Öğretmenlerin eğitim teknolojileri yetkinliklerinin incelenmesi
(MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)...