Okulda üniversite modeli çerçevesinde matematik öğretimi: öğrencilerin derse katılımının artırılması
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2015Author
Tunç-Pekkan, ZelhaAydın, Utkun
Taylan, Rukiye Didem
Birgili, Bengi
Özcan, Mustafa
Akbal, Kenan
Mermer, Ata
Metadata
Show full item recordCitation
Tunç-Pekkan, Z., Aydın, U., Taylan, R.D., Birgili, B., Özcan, M., Akbal, K., & Mermer, A. (2015). Okulda üniversite modeli çerçevesinde matematik öğretimi: öğrencilerin derse katılımının artırılması. Eğitim Reformu Girişimi: Sabancı Üniversitesi.11 Nisan, 2015 [İstanbul]Abstract
Çalışmanın amacı, öğrencilere daha fazla olanak sağlayarak Matematik derslerinde tartışma ortamı yaratmak, matematiği sevdirmek, Matematik derslerine duyulan korku ve endişeyi azaltmak ve “Matematik dersinde başarılı olabilirim” düşüncesini aşılamaktır. Bu proje kapsamında dersler için bir tartışma kültürü yaratma programı geliştirilmiş ve uygulanmış, çocuklardan haftalık matematik dersi ile ilgili yansıtıcı düşüncelerini yazdıkları matematik günlükleri istenmiş, ayrıca başarısı düşük ve/veya istekli öğrencilere üniversite öğrencilerinden oluşan bir ekip de birebir ek ders vererek her yönden çocuklar desteklenmiştir. Projede yer alan dört araştırmacı öğretmen ortak haftalık ders planlaması yapıp, bu planları uygulayarak sonrasında ders akışı, içeriği ve sınıf yönetimi hakkında değerlendirme yapmıştır.