Browsing by Author "Tunç-Pekkan, Zelha"
Now showing items 1-20 of 25
-
Academicians as teachers: nurturing teaching experience
Four academicians volunteered to teach 5th grade mathematics for one year in a Turkish public school. Academicians met every week for 40 weeks where they discussed what to teach, how to teach and reflected on implementation ... -
An analysis of elementary school children's fractional knowledge depicted with circle, rectangle, and number line representations
Tunç-Pekkan, Zelha (Springer, 2015)It is now well known that fractions are difficult concepts to learn as well as to teach. Teachers usually use circular pies, rectangular shapes and number lines on the paper as teaching tools for fraction instruction. This ... -
Beşinci sınıf öğrencilerinin kesir bilgisinin sayı doğrusu üzerinde gösterimi İle ilgili düşünüş biçimlerinin araştırılması
Bu çalışmanın amacı, Okulda Üniversite Modeli (OÜ Modeli) çerçevesinde tasarlanan programın 5.sınıf öğrencilerinin matematik başarısını ve sınıf içi katılımı nasıl geliştirdiğini araştırmaktır. OÜ Modeli yedi boyutlu bir ... -
Enhancing prospective mathematics teachers’ noticing skills through online laboratory school activities
Taylan, Rukiye Didem; Tunç-Pekkan, Zelha; Birgili, Bengi; Ölmez, İbrahim Burak (PME, 2022)This study investigated how prospective mathematics teachers’ (PMT) noticing skills, (i.e., attending, interpretation, and decision-making) were influenced through online laboratory school (OLS) activities. OLS provided ... -
Equity in middle school students’ fractional knowledge: does school type matter in Turkey?
Aydın, Utkun; Tunç-Pekkan, Zelha; Taylan, Rukiye Didem; Birgili, Bengi; Özcan, Mustafa (OAPUB, 2017)This study examined school type differences in fifth-grade students’ fractional knowledge with data from a university-school partnership. Students (n = 203) from a public school and a private school willing to collaborate ... -
Impacts of a university-school partnership on middle school students' fractional knowledge: a quasiexperimental study
Aydın, Utkun; Tunç-Pekka, Zelha; Taylan, Rukiye Didem; Birgili, Bengi; Özcan, Mustafa (Taylor & Francis, 2018)In this quasiexperimental study, the authors investigated the effects of university within school partnership model, within which faculty members acted as teacher-researchers to improve fractional knowledge among middle ... -
Introduction to mathematics teaching course
Tunç-Pekkan, Zelha (Emerald Group Publishing, 2016).... -
Mathematical opportunities: noticing and acting
Tunç-Pekkan, Zelha; Kılıç, Hülya (HAL, 2015)The aim of this study was to investigate how three pre-service teachers (PSTs) listen to students, notice Mathematical Opportunities (MO) and scaffold ideas based on MOs. There were 12 videos of three PSTs’ interactions ... -
Mathematics teacher education with university within school model and Flipped classroom technique
Tunç-Pekkan, Zelha (2016)Abstract : I taught ‘Introduction to Mathematics Teaching course’ using Flipped classroom. This was the first time I used flipped classroom to teach this course. The main objective of the course was to introduce the ... -
Okulda ünimodeli ile okul stajında yaratılan farklar: matematik öğretmenliği örneği
Engin, Aylin; Tunç-Pekkan, Zelha; Işık, Mehmet Ali; Esmer, Merve; Kıratlıoğlu, Serap; Sohtorik, Simge; Kılıç, Zeynep (2017)Okulda Üniversite modelinin 7 boyutu vardır. Daha önce birçok yerde akademesiyenlerin gelişimi, okul- üniversite işbirliğinin nasıl yapıldığına dair çalışmalar Ulusal ve uluslararası konferanslarda sunulmuştur. Okullarla ... -
Okulda üniversite modeli çerçevesinde matematik öğretimi: öğrencilerin derse katılımının artırılması
Tunç-Pekkan, Zelha; Aydın, Utkun; Taylan, Rukiye Didem; Birgili, Bengi; Özcan, Mustafa; Akbal, Kenan; Mermer, Ata (Sabancı Üniversitesi, 2015)Çalışmanın amacı, öğrencilere daha fazla olanak sağlayarak Matematik derslerinde tartışma ortamı yaratmak, matematiği sevdirmek, Matematik derslerine duyulan korku ve endişeyi azaltmak ve “Matematik dersinde başarılı ... -
Okulda üniversite modeli-temelli öğretimin 5. sınıf öğrencilerinin kesir bilgisini geliştirme üzerine etkisi
Bu çalışmanın amacı, üniversite-okul işbirliği kapsamında uygulanan, öğretim üyelerinin öğretmenaraştırmacı olarak rol aldığı, Okulda Üniversite Modeli temelli öğretimin 5. sınıf öğrencilerinin kesir bilgisinin geliştirilmesi ... -
Okulda üniversite modeli: beşinci sınıf öğrencilerinin kesir bilgisi gelişiminden yansımalar
Aydın, Utkun; Tunç-Pekkan, Zelha; Taylan, Didem; Birgili, Bengi (Kastamonu Üniversitesi, 2017)Bu çalışmanın amacı Okulda Üniversite Modeli-temelli öğretim ile 5. sınıf öğrencilerinin kesir bilgisinin geliştirilmesine yönelik çabaları incelemektir. Araştırmaya 2014-2015 eğitim- öğretim yılında İstanbul ilinde bulunan ... -
Okulda üniversite modeli’nin ilk yıl uygulamasının değerlendirilmesi
Amaç : Çalışmamızın amacı, 2014 yılından itibaren MEF Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde uygulanan, öğretmen adayı yetiştirme konusunda kuram ve pratiğe eşit derecede önem vererek yapılandırılan Okulda Üniversite Modeli ve ...