• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@MEF
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık | Guidance and Psychological Counseling
  • EF, RPD, Makale Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@MEF
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık | Guidance and Psychological Counseling
  • EF, RPD, Makale Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Advanced Search

What serves best Kurdish self-interests in Turkey: an analysis in light of the American experience of becoming a nation and the role of education

Thumbnail

View/Open

Yayıncı Sürümü - Makale (506.2Kb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2014

Author

Özcan, Mustafa

Metadata

Show full item record

Citation

Ozcan, M. (2014). What serves best Kurdish self-interests in Turkey: An analysis in light of the American experience of becoming a nation and the role of education. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi 2014, 4 (2), 135-173.

Abstract

The ending of the Cold War at the close of the 20th century became a turning point for the acceleration of racial, ethnic, and religious conflicts around the world, specifically in the Middle East. Within various countries, struggles have arisen, as diverse social groups demand political, cultural, and religious rights. Turkey is one of those countries. Representatives of the Kurds are demanding rights ranging from cultural recognition to political autonomy and independence. Some Kurdish groups are using terror to realize their goals. The tension stemming from this conflict is deteriorating the social, political, and cultural life of the country. The anomaly is that the Kurds have coexisted with the rest of the nation for more than one thousand year and their commonalities are more ample than their differences. America is a nation of immigrants from diverse racial, ethnic, and cultural backgrounds.
 
Soğuk Savaş’ın sona ermesi dünyada, özellikle de Orta Doğu’da ırka, etnik ve dini gerekçelere dayalı çatışmaları alevlendiren bir dönüm noktası oldu. Birçok ülkede farklı sosyal gruplar siyasi, kültürel ve dini haklar talep etmeye başladı. Bu ülkelerden birisi Türkiye’dir. Kürtleri temsil ettiklerini iddia eden gruplar kültürel farklılıkların tanınmasından siyasi bağımsızlığa kadar uzanan haklar talep etmeye başladılar. Üstelik bazı Kürt gruplar amaçlarını gerçekleştirmek için terörü bir araç olarak kullanmaktadır. Yoğun olarak 1984’ten beri devam eden bu çatışmaların yol açtığı gerginlik ülkenin sosyal, siyasi ve kültürel hayatını olumsuz şekilde etkilemekte, milli birliğe, ekonomi ve eğitime zarar vermektedir. Garip olan şudur ki Kürtler bin yıldan fazla bir zamandır bu topraklarda Türklerle birlikte yaşadılar, et ve tırnak gibi oldular ve Türklerle aralarındaki benzerlikler farklılıklarından çok daha fazladır. Amerikalılar farklı soy, etnik köken ve kültürel gruplardan gelen göçmenlerden oluşan bir milletir. Bu gruplar bir potada eriyerek veya iyice karışarak bugün Eritme Potası (Melting Pot) ve Salata Kasesi (Salad Bowl) mecazlarıyla tanımlanan Amerikan milletini oluşturdular. Amerikan olmayı öğrendiler. Dışardan zengin, demokratik ve huzurlu görünen Amerika aslında her zaman ırkçılık ve etnik ayrımcılık sorunlarıyla uğraşan bir ülke olmuştur. Siyah Amerikalılar 1865’e kadar köle olarak yaşamış, 1965’e kadar yasalar önünde bile eşit olamamıştır. Diğer azınlıklar, özellikle de Avrupalı beyaz ırktan olmayan azınlıklar hemen her zaman ön yargı ve ayrımcılığa maruz kalmıştır. Ancak, bu problemlere rağmen bu grupların hiç birisi terörü kendi amaçlarına hizmet edecek bir araç olarak kullanmamıştır. Bu grupların hiç birisi kendi istediklerini almak için Amerika’yı bölme mücadelesi başlatmamıştır. Kendi aralarındaki soy, etnisite, din ve dil farklılıklarına rağmen Amerikalılar milli birliği nasıl başardı? Farklılıklarını ve çatışan çıkarlarını tartışırken bile demokratik ve medeni olmayı nasıl öğrendi. Bu süreçte Amerika’yı tanımlamak için kullanılan Eritme Potası ve Salata Kasesi kavramları eğitim politikalarına nasıl yansıdı? Türkler ve Kürtler daha demokratik bir millet olmak için Amerikan tecrübesinden ne öğrenebilir? Birlikte yaşamak mı yoksa bölünmek mi Kürtlerin çıkarına daha fazla hizmet eder? Bu makalede bu ve benzeri soruların cevapları aranacaktır.
 

Source

Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi

Volume

4

Issue

2

URI

https://hdl.handle.net/20.500.11779/1092

Collections

  • EF, RPD, Makale Koleksiyonu [39]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@MEF

by OpenAIRE

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsInstitution AuthorTitlesORCIDSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsInstitution AuthorTitlesORCIDSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide|| Instruction || Library || MEF University || OAI-PMH ||

MEF University Library, İstanbul, Turkey
If you find any errors in content please report us

Creative Commons License
MEF University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@MEF:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.