Show simple item record

dc.contributor.advisorAğralı, Semraen_US
dc.contributor.authorGenel, Gökhan
dc.date.accessioned2019-11-12T13:41:59Z
dc.date.available2019-11-12T13:41:59Z
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.citationGenel, G. (2017). Churn prediction ın vodafone Turkey, MEF Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, Türkiyeen_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11779/1162
dc.description.abstractThis Capstone Project focuses on finding a churn pattern in Vodafone postpaid consumer subscribers. The churn value refers to disconnection from subscription via port-out / Mobile number portability (MNP). It is one of the most important items that demonstrate revenue-loss. The subscriber who churned with MNP switches to a rival GSM operator. The cost of keeping an existing customer is generally cheaper than the cost of acquisition of a new customer. Focusing on customer retention is one of the most profitable strategy for growth. Statistical analysis and machine learning can help analyze churn activities and they can even alert companies when their existing customers are likely to churn. By using machine-learning algorithms, this project aims to detect Vodafone postpaid consumer subscribers who are likely to churn. This project will help the company to decrease its revenue loss.en_US
dc.description.abstractBu Capstone Projesi, faturalı mobil telefon hattına sahip Vodafone Türkiye bireysel abonelerinin numara taşıma vasıtasıyla diğer operatorlere geçiş sürecindeki paternleri belirlemeye ve henüz numara taşıması yapmamış aktif müşterilerde bu olasılığı tahminlemeye odaklanmaktadır. Rakip GSM operatorüne numara taşıma, bu şirketler için en önemli gelir kaybı kalemlerinden biridir. Numara taşıma ile hattı iptal edilen abone, geçiş yaptığı operatörde aktif olarak yaşam döngüsüne başlar. Sektöründe pazar liderliği hedefleyen şirketler için de churn oranının azaltılması çok önemli bir noktayı temsil etmektedir. Numara taşıma vasıtasıyla kaybedilen her abone rakip firmalarda yeni abone olarak sayılacağı için bir numara taşıma işlemi, abone sayısı bakımından incelendiğinde diğer operatörlerle abone sayısı farkı eksi yönde "iki abone" olarak değişmektedir. Numara taşıma işlemi çok önemli bir gelir kaybı kalemi yaratmasının dışında müşteri memnuniyetinin izlenmesi açısından da önemli kalemdir. Bir kullanıcı Net Promoter Score veya call center aramaları ile memnuniyet derecesini belirtebilir. Buna karşın aldığı hizmetin yeteri kadar iyi olmadığını düşünen müşteriler mevcut hatlarını geri bildirim olmaksızın iptal ettirebilirler. Numara taşıma yapan abonelerin yarattığı paternlere yakın paterne sahip aboneler belirlenerek gerekli aksiyonlar alınabilir. Bu abonelerin belirlenerek numara taşımaktan kaçındırılması, dolaylı yoldan müşteri sadakatinin artmasına yardımcı olacaktır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherMEF Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectData Analyticsen_US
dc.subjectMachine Learningen_US
dc.subjectChurn Predictionen_US
dc.subjectRandom Foresten_US
dc.subjectDecision Treeen_US
dc.titleChurn prediction in vodafone Turkeyen_US
dc.typeYL-Bitirme Projesien_US
dc.departmentBüyük Veri Analitigi Yüksek Lisans Programıen_US
dc.authoridSemra Ağralı / 0000-0002-5735-3275en_US
dc.relation.publicationcategoryYL-Bitirme Projesien_US
dc.contributor.institutionauthorGenel, Gökhan


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record