• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@MEF
  • Enstitüler
  • Fen Bilimleri Enstitüsü
  • FBE, Yüksek Lisans - Proje Koleksiyonu
  • FBE, Yüksek Lisans, Proje Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@MEF
  • Enstitüler
  • Fen Bilimleri Enstitüsü
  • FBE, Yüksek Lisans - Proje Koleksiyonu
  • FBE, Yüksek Lisans, Proje Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Advanced Search

Credit card churn prediction with machine learning algorithms

Thumbnail

View/Open

YL-Proje Dosyası (447.8Kb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2018

Author

Konuksal, Serap

Metadata

Show full item record

Citation

Konuksal, S. (2018). Credit card churn prediction with machine learning algorithms, MEF Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, Türkiye

Abstract

Credit card is one of the main products in banking sector and there is a big competition in credit card business. This competition makes retention of customers critical. To retain the customers, it is very important to interpret the customers that may churn. Targeting right customers with right offer is the main aim of Customer Relationship Management (CRM) in marketing. When the churn probability of customers is predicted, it is easier to retain the customers by proposing the retention offers directly to the ones with high churn probability. This will allow banks to manage their marketing budgets efficiently. In this project, a private bank’s credit card customer data is used. Data includes many different types of features of customers, such as number and type of transactions, credit card limits, feature usage, credit bureau information and demographic information. We develop a set of churn prediction models by implementing different machine learning algorithms. We compare these algorithms to find the best model with highest accuracy to be offered to the bank. We also share the main indicators that affect churn so that the bank can use them in retention activities.
 
Bankacılık sektöründe kredi kartı en temel ürünlerden biridir ve bankalar arasında rekabet yüksektir. Bu kadar rekabetin olduğu bir ortamda müşterilerin tutundurması kritik bir hal alıyor. Müşterileri tutundurabilmek için hangi müşterilerde kayıp yaşanacağının önden bilinmesi önemlidir. Pazarlamada müşteri ilişki yönetiminde en temel amaç doğru müşteriye doğru teklif yapılmasıdır. Müşteri kayıp ihtimali önden bilindiği taktirde, bu müşterilere ikna teklifleri sunularak gitmeleri engellenebilir. Hedef kitlenin doğru belirlenmesi pazarlama bütçelerinin etkili yönetilmesini sağlayacaktır, yanlış müşteriler hedeflenerek oluşacak ek maliyetler engellenmiş olur. Bu projede özel bir bankanın kredi kartı müşteri datası kullanılmıştır. Datada işlem bilgileri, ürün limit bilgileri, ürün kullanımları, Kredi Kayıt Bürosu bilgileri ve demografik bilgiler bulunmaktadır. Farklı makina öğrenme algoritmaları kullanılarak müşteri gitme olasılğı tahmin edilmeye çalışılmış ve modeller birbirleri ile karşılaştırılmıştır. En iyi tahmin eden algoritma seçilerek banka ile paylaşılacaktır. Ayrıca müşteri kaybını etkileyen önemli değişkenler tespit edilerek, tutundurma faaliyetlerinde kullanılması için banka ile paylaşılacaktır.
 

URI

https://hdl.handle.net/20.500.11779/1183

Collections

  • FBE, Yüksek Lisans, Proje Koleksiyonu [116]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@MEF

by OpenAIRE

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsInstitution AuthorTitlesORCIDSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsInstitution AuthorTitlesORCIDSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide|| Instruction || Library || MEF University || OAI-PMH ||

MEF University Library, İstanbul, Turkey
If you find any errors in content please report us

Creative Commons License
MEF University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@MEF:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.