• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Öğrenmeye Sınırsız Özgürlük
View Item 
  •   DSpace@MEF
  • Enstitüler
  • Fen Bilimleri Enstitüsü
  • FBE, Yüksek Lisans - Proje Koleksiyonu
  • FBE, Yüksek Lisans, Proje Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@MEF
  • Enstitüler
  • Fen Bilimleri Enstitüsü
  • FBE, Yüksek Lisans - Proje Koleksiyonu
  • FBE, Yüksek Lisans, Proje Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Advanced Search

Retention period prediction for pension policies

Thumbnail

View/Open

YL-Proje Dosyası (1.837Mb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2019

Author

Bayır, Ömer

Metadata

Show full item record

Citation

Bayır, Ö. (2019). Retention period prediction for pension policies, MEF Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, Türkiye

Abstract

Customer Retention in Pension market refers to the activities and actions companies and organizations take to reduce the number of customer defections. How long the customer will be with our company or will stay in the system is retention. There are already workings in my company and other companies in the market about customer retention. Existing works generally contains how to measure customer retention and how to define distribution channels are successful in customer retention. Also existing predictive models are working on the feature set customer fund, total collection, un-paid premium frequency in general. In pension market companies have small margin of profit from pension policies. To make a profit from pension policies the companies have to retain their customer for long years. It ‘s approximately nine year to make profit from a pension policy because of high sales costs. Therefore to gain a new customer is less profitable than retaining present customers in Pension Market. In my project, I want to look retention in the pension application phase of customer. My main purpose is when the customer applied for pension product predict its retention period. If I produce an applicable model, It will be used in my company’s sales channels.
 
Bir Emeklilik Şirketi için yeni sözleşme/poliçe satışları ve çıkışlar şirket karlılığını etkilemektedir. Eğer müşteriler uzun süre şirkette kalırlar ve düzenli prim öderler ise şirketler emeklilik sisteminden bekledikleri faydayı elde edebiliyorlar. Bu noktada daha satış aşamasında yapılan satışın kalitesini belirlemek önemli hale geliyor. Doğru müşteri ye doğru ürün satılması sözleşmenin emeklilik şirketindeki yaşam süresini etkiliyor. Satış ekiplerinin kazanç oranlarını artırmak üzere yaptıkları, sisteme ve şirket için fayda yaratmayan satışları belirlemek veya kazanç sisteminin bir parçası olarak satış aşamasında satışın kalitesini bir değişken olarak değerlendirmek emeklilik şirketlerinin karlılığını artıracak ve doğru müşteriye doğru ürün eşleşemesini destekleyerek müşteri memnuniyeti oluşturacatır. Bu amaçla sözleşmenin satış aşamasında retention periyodunu belirleyecek bir model oluşturmak amaç edinilmiştir.
 

URI

https://hdl.handle.net/20.500.11779/1210

Collections

  • FBE, Yüksek Lisans, Proje Koleksiyonu [112]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@MEF

by OpenAIRE

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsInstitution AuthorTitlesORCIDSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryWoS Q ValueScopus Q ValuePublisherAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsInstitution AuthorTitlesORCIDSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryWoS Q ValueScopus Q ValuePublisherAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide|| Instruction || Library || MEF University || OAI-PMH ||

MEF University Library, İstanbul, Turkey
If you find any errors in content please report us

Creative Commons License
MEF University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@MEF:


DSpace 6.3.1

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.