• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@MEF
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık | Guidance and Psychological Counseling
  • EF, RPD, Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@MEF
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık | Guidance and Psychological Counseling
  • EF, RPD, Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Gelişmiş Arama

Turkish teachers' social judgements on autism spectrum-based exclusion in primary schools

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text - Article (120.7Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2020

Yazar

Acar, Melike

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Acar, M. (August 04, 2020). Turkish teachers' social judgements on autism spectrum‐based exclusion in primary schools. British Journal of Special Education. DOI: https://doi.org/10.1111/1467-8578.12327

Özet

Inclusive education has become a primary educational goal in many countries that aim to end the exclusion of students with different needs. However, we still know little about the perspectives of teachers regarding the exclusion of students with different needs. Given that background, the present study used semi‐structured clinical interviews to investigate Turkish pre‐service (N = 31, mean age = 20.02 years) and in‐service (N = 23, mean age = 40.88 years) teachers' judgements and justifications related to peer exclusion of students with autism spectrum disorder (ASD) and teachers' failure to include. Findings revealed that the context of exclusion has a significant effect on whether the teachers judged typically developing students' exclusion of their peers with ASD as acceptable. Teachers evaluated peer exclusion in the academic context as less acceptable than exclusion in the play context, citing more moral concerns. Further findings and implications for teacher education are discussed.

Kaynak

British Journal of Special Education

Bağlantı

https://doi.org/10.1111/1467-8578.12327
https://hdl.handle.net/20.500.11779/1353

Koleksiyonlar

  • Araştırma Çıktıları, Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [429]
  • Araştırma Çıktıları, WOS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [470]
  • EF, RPD, Makale Koleksiyonu [39]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@MEF

by OpenAIRE

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreKurum Yazarına GöreBaşlığa GöreORCID'e GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreKurum Yazarına GöreBaşlığa GöreORCID'e GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || MEF Üniversitesi || OAI-PMH ||

MEF Üniversitesi Kütüphanesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Creative Commons License
MEF Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@MEF:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.