• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@MEF
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • İlköğretim Matematik Öğretmenliği | Mathematics Education
  • EF, İMÖ, Makale Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@MEF
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • İlköğretim Matematik Öğretmenliği | Mathematics Education
  • EF, İMÖ, Makale Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Advanced Search

Veri analizi konusunda kullanılan portfolyo değerlendirmesinin 7. sınıf öğrencilerinin istatistik başarısına etkisi

Thumbnail

View/Open

Full Text - Article (568.0Kb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2020

Author

Birgili, Bengi
Aydın, Utkun

Metadata

Show full item record

Citation

Birgili, B., ve Aydın, U. (2020) Veri analizi konusunda kullanılan portfolyo değerlendirmesinin 7. sınıf öğrencilerinin istatistik başarısına etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(3): 730-752”

Abstract

Bu çalışmanın amacı portfolyo değerlendirmesinin istatistik başarısı üzerindeki etkisini incelemektir. Çalışma, İstanbul ili Fatih ilçesinde bulunan bir ortaokulda öğrenim görmekte olan 7. sınıf öğrencilerinin katılımıyla iki ayrı sınıfta yürütülmüştür. Araştırmada yarı deneysel desen kullanılmış ve deney grubunda 32, kontrol grubunda 32 olmak üzere toplam 64 öğrenci ile çalışılmıştır. Deney ve kontrol grubunda yer alan öğrencilerin istatistik başarısı araştırmacılar tarafından veri analizi ünitesi içeriğinde geliştirilen İstatistik Başarı Testi (İBT) ile ölçülmüş, öntest ve cinsiyet değişkenleri kontrol altında tutularak sontest puanları arasındaki değişim incelenmiştir. Uygulama 6 hafta boyunca yürütülmüştür. Uygulama boyunca veri analizi ünitesi kontrol grubunda mevcut öğretim programına göre, deney grubunda ise mevcut öğretim programına ek olarak portfolyo değerlendirmesi kullanılarak işlenmiştir. Elde edilen verilerin analizinde İlişkili Örneklemler t-testi, İlişkisiz Örneklemler t-testi, ve Çift-Faktörlü Kovaryans Analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları, portfolyo değerlendirmesi kullanılan öğretimin istatistik başarısını deney grubu lehine anlamlı düzeyde etkilediğini göstermiştir.

Source

Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi - Mersin University Journal of the Faculty of Education

Volume

16

Issue

3

URI

https://doi.org/10.17860/mersinefd.779115
https://hdl.handle.net/20.500.11779/1415

Collections

  • EF, İMÖ, Makale Koleksiyonu [37]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@MEF

by OpenAIRE

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsInstitution AuthorTitlesORCIDSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsInstitution AuthorTitlesORCIDSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide|| Instruction || Library || MEF University || OAI-PMH ||

MEF University Library, İstanbul, Turkey
If you find any errors in content please report us

Creative Commons License
MEF University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@MEF:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.