Müşteri hizmetleri bölümünde süreç analizi ve stratejik planlama- lastik sektöründe bir uygulama
Citation
UCAL SARI, I., SERGI, D., & OZUDURUK, S. F. (2020). Müşteri hizmetleri bölümünde süreç analizi ve stratejik planlama- lastik sektöründe bir uygulama. Eskişehir Teknik Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi B - Teorik Bilimler, 8(2). ss.191-211. https://doi.org/10.20290/estubtdb.604569Abstract
Bu çalışma kapsamında, bir işletmenin süreç analizinin yapılması ve sonrasında işletme stratejisinin oluşturulması için gerekli analiz ve stratejik yönetim modelleri incelenmiştir. Daha sonra, işletme geneli için incelenen bu yöntemler, bir işletme özelinde müşteri hizmetleri bölümüne uygulanmıştır. Çalışma kapsamında, öncelikle SWOT analizi ile iş biriminin içinde bulunduğu mevcut durumun özellikleri belirlenmiş, sonrasında oluşturulan Genişletilmiş SWOT matrisi ile ortaya çıkan faktörlere uygun stratejiler belirlenmiştir. Stratejiler belirlendikten sonra İç Faktör Değerlendirme ve Dış Faktör Değerlendirme matrisleri ile SWOT analizinde ortaya konan faktörler ağırlıklandırılarak puanlanmıştır. Oluşturulan puanlar, İç-Dış Faktörler matrisine yerleştirilerek işletmenin bulunduğu stratejik konum tayin edilmiştir. Son aşamada ise, seçilen stratejiye ulaşmak amacı ile Kurumsal Karne (Balanced Scorecard-BSC) yönteminden faydalanılarak oluşturulan stratejik harita üzerinde faktörler arası ilişkiler gösterilmiş ve alt stratejiler belirlenmiştir.
Volume
8Issue
2Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
E-commerce customer shurn prediction based machine learning algortihms
Eser, Ahmet Yetkin (MEF Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018)With the development and popularization of a digital world, human behavior has changed so remarkably. A lot of sectors affected because of this change. One of the most affected areas is the retail sector. People have left ... -
Chuen analysis of Gittigidiyor customers
Kantarcı, Özlem Hazal (MEF Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2017)In this project, it is aimed to estimate the loyalty of the customers of the e-commerce company named GittiGidiyor by analzying the customer movements and examined which movements affected the customer loyalty positively ... -
Risk parameter calculation using princpal component analysis of yield curves: the case of borsa İstanbul fixed income market
Konuk, Hayrettin (MEF Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2017)To enable a trustworthy clearing operation, clearinghouses require conservative margins to avoid the risk of incurring a loss in case one counterparty defaults. When margin requirements for fixed income instruments are ...