dc.contributor.author | Veznedaroğlu, Yokuş Sevtap | |
dc.date.accessioned | 2022-08-22T14:01:49Z | |
dc.date.available | 2022-08-22T14:01:49Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.identifier.citation | Veznedaroğlu, Y. S. (Haziran 2022). Türkiye'de hükümet sistemi arayışları. MEF Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi. sayı 1. ss. 77-97. | en_US |
dc.identifier.issn | 2822-3268 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.11779/1830 | |
dc.description.abstract | 1982 Anayasası’nın yürürlüğe girişinden itibaren Türkiye’de, klasik parlamenter sistemden uzaklaşılmıştır. Özellikle,Cumhurbaşkanının yetkilerinin genişliği, tartışmalara neden olmuştur. 2007’de Anayasa değişikliği ile Cumhurbaşkanının halktarafından seçimi yöntemi kabul edilmiştir. Cumhurbaşkanının halk tarafından doğrudan seçiminden sonra sistemin yarı-başkanlık rejimine dönüştüğü iddiaları ileri sürülmüştür. 2017 Anayasa değişiklikleriyle Türkiye Cumhurbaşkanlığı HükümetSistemine geçiş yapmıştır. Yeni sistemde, yasama ile yürütme dengesi, yürütme lehine zayıflatılmıştır. CumhurbaşkanlığıHükümet Sistemi, devlet yapısında ve işleyişi ile ilgili çok sayıda probleme neden olmuştur. Yetkilerin tek merkezde toplanması,demokratik işleyişi önlemektedir. Muhalefet partileri mevcut hükümet sistemini siyasal sorunların ana nedeni olarakgörmektedir. Bu nedenle muhalefet, mevcut Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemine alternatif olarak güçlendirilmişparlamenter sistemi önermektedir. | en_US |
dc.description.abstract | Since the entry into force of the 1982 Constitution, Turkey has departed from classical parliamentary system. In particular, theexcessive powers of the President have caused controversy. In 2007, by a constitutional amendment, the election of thePresident by the popular vote was introduced. Following the direct election of President, it has been argued that the systemshifted to a semi-presidential regime. By 2017 constitutional amendments, Turkey transitioned into Presidential GovernmentSystem. In the new system, the balance between legislative and executive branches has become weakened in favor of thelatter. The Presidential Government System has caused so many problems concerning the structure and functioning of thestate. The concentration of powers prevents democratic functioning. Opposition parties have considered the currentgovernment system as the main cause of political problems. Therefore, the opposition proposes a strengthened parliamentarysystem as an alternative to the current the Presidential Government System. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | MEF Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | en_US |
dc.subject | Hükümet sistemi | en_US |
dc.subject | Parlamenter sistem | en_US |
dc.subject | Cumhurbaşkanlığı hükümet sistemi | en_US |
dc.subject | Güçlendirilmiş parlamenter sistem | en_US |
dc.subject | Government system | en_US |
dc.subject | Parliamentary system | en_US |
dc.subject | Presidential government system | en_US |
dc.subject | Strengthened parliamentary system | en_US |
dc.title | Türkiye'de hükümet sistemi arayışları | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | MEF Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.department | Hukuk Fakültesi, Medeni Hukuk Anabilim Dalı | en_US |
dc.authorid | Sevtap Yokuş Veznedaroğlu / 0000-0001-7429-0299 | en_US |
dc.identifier.volume | 1 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 77 | en_US |
dc.identifier.endpage | 97 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | MEF Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi | |
dc.description.PublishedMonth | Haziran | en_US |