• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@MEF
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • İngilizce Öğretmenliği | English Language Teaching
  • EF, İÖ, Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@MEF
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • İngilizce Öğretmenliği | English Language Teaching
  • EF, İÖ, Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Gelişmiş Arama

Mobile-assisted language learning (MALL) research trends and patterns through bibliometric analysis: Empowering language learners through ubiquitous educational technologies

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text - Article (3.100Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2022

Yazar

Karakaya, Kadir
Bozkurt, Aras

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Karakaya, K., & Bozkurt, A. (2022). Mobile-assisted language learning (MALL) research trends and patterns through bibliometric analysis: Empowering language learners through ubiquitous educational technologies. System, 110, pp.1-11. https://doi.org/10.1016/j.system.2022.102925 ‌

Özet

Mobile devices and technologies have proliferated extensively and become an integral part of life and learning. Mobile-assisted language learning (MALL) has progressed as an emerging area of research corresponding to recent advances in mobile technologies and the proliferation of smartphones and tablet computers. Accordingly, this study examined MALL research between 2008 and 2020 through a bibliometric analysis using social network analysis (SNA) and text mining techniques. The SNA and text mining analysis suggest five broad research themes: (1) self- regulated language learning by defining one’s own learning objectives, (2) providing learner agency and motivation by empowering autonomy, (3) personalizing learning through artificial intelligence (AI)-supported mobile learning (m-learning), (4) MALL for learning in the wild, and (5) MALL to support higher education. The findings show that while MALL research has been considerably operationalized around linguistic factors, nonlinguistic factors relating to learners’ interactions with mobile devices or applications have been largely overlooked. It was found that MALL scholarship has recently tended to incorporate the use of mobile devices in informal learning contexts and outside the classroom due to the flexibility and anytime anywhere func- tionality of m-learning. The study concludes with several suggestions and highlights the areas that need more attention in MALL research.

Cilt

110

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.11779/1875
https://doi.org/10.1016/j.system.2022.102925

Koleksiyonlar

  • Araştırma Çıktıları, Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [455]
  • Araştırma Çıktıları, WOS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [482]
  • EF, İÖ, Makale Koleksiyonu [15]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@MEF

by OpenAIRE

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreKurum Yazarına GöreBaşlığa GöreORCID'e GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreKurum Yazarına GöreBaşlığa GöreORCID'e GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || MEF Üniversitesi || OAI-PMH ||

MEF Üniversitesi Kütüphanesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Creative Commons License
MEF Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@MEF:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.