Search
Now showing items 1-10 of 24
University-school partnership: a lens for school type differences in fractional knowledge
(ECER 2017, 2017)
This study will examine school type differences in fifth-grade students’ fractional knowledge using data from a university-school partnership. The participants will be a total of 203 students from a public school and a ...
Investigating fifth-grade students’ conceptions of fractions on the number line
(NCTM Research ConferenceAt: San Francisco, 2016)
In this study, clinical interviews focusing on students’ understanding of fractions as numbers on the number line were conducted with six fifth-grade students both before and after an intervention designed by teacher-researchers. ...
Beşinci sınıf öğrencilerinin kesir bilgisinin sayı doğrusu üzerinde gösterimi İle ilgili düşünüş biçimlerinin araştırılması
(2016)
Bu çalışmanın amacı, Okulda Üniversite Modeli (OÜ Modeli) çerçevesinde tasarlanan programın 5.sınıf öğrencilerinin matematik başarısını ve sınıf içi katılımı nasıl geliştirdiğini araştırmaktır. OÜ Modeli yedi boyutlu bir ...
Polinomlar
(Pegem Akademi, 2016)
Polinomların tarihçesi ve öğretimi.
Okulda üniversite modeli’nin ilk yıl uygulamasının değerlendirilmesi
(2017)
Amaç : Çalışmamızın amacı, 2014 yılından itibaren MEF Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde uygulanan, öğretmen adayı yetiştirme konusunda kuram ve pratiğe eşit derecede önem vererek yapılandırılan Okulda Üniversite Modeli ve ...
Academicians as teachers: nurturing teaching experience
(2016)
Four academicians volunteered to teach 5th grade mathematics for one year in a Turkish public school. Academicians met every week for 40 weeks where they discussed what to teach, how to teach and reflected on implementation ...
Equity in middle school students’ fractional knowledge: does school type matter in Turkey?
(OAPUB, 2017)
This study examined school type differences in fifth-grade students’ fractional knowledge with data from a university-school partnership. Students (n = 203) from a public school and a private school willing to collaborate ...