dc.contributor.author | Tunç Pekkan, Zelha | |
dc.contributor.author | Ünlü, Canan | |
dc.date.accessioned | 2023-10-18T12:23:22Z | |
dc.date.available | 2023-10-18T12:23:22Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.identifier.citation | Canan, Ü. N. L. Ü., & PEKKAN, Z. T. (2019). Okul öncesi sınıfında olumlu eğitim iklimi geliştirmek için durum çalışması ile çözüm arayışı. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 36(2), ss.67-91. | en_US |
dc.identifier.issn | 2822-5600 | en_US |
dc.identifier.issn | 2822-5597 | en_US |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1121914 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.11779/2017 | |
dc.description.abstract | Bir belediye yuvasında, sınıf yönetimi zorluğu yaşayan bir öğretmen ve sınıfındaki öğrencileri kapsayan bir durum çalışması yapılmıştır. Gözlemlerle belirlenen durumlara yönelik, araştırmacı -aynı zamanda deneyimli bir okul öncesi yöneticisi- sınıf öğretmenine destek vermiştir. Veriler, üç hafta pasif gözlem (durumun belirlenmesi), altı hafta öğrenci ve öğretmen için düzenlenen uygulamalar ve bir hafta pasif gözlemle (değerlendirme) elde edilmiştir. Toplamda 41 saat sınıf gözlemi, yedi saat öğretmen görüşmesi yapılmıştır. Öğretmenin rolünün öğrencilerin davranışlarını nasıl etkilediği üzerinde analizler yapılmıştır. İlk aşamadaki gözlemler sırasında belirlenen istenmedik öğrenci ve öğretmen davranışları üzerine yoğunlaşılmış ve ilintili bir uygulama geliştirilmiştir. Bu uygulamada araştırmacı, öğrencilerin bireysel ihtiyaçları gözetmede, istenmedik davranışlarını önleme ve azaltmada örnekler üzerinden yapılan uygulamalar ve geribildirimlerle öğretmeni desteklemiştir. Öğrenci ve öğretmende görülen davranış değişiklikleri takip edilmiştir. Çalışmanın sonuçları, öğrenci ve öğretmende istenmedik davranışların sıklıklarının anlamlı olarak azaldığı, öğretmenin önleyici davranışlarını geliştirdiği, sınıf yönetiminin daha olumlu yönde değiştiğini göstermiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | … | en_US |
dc.title | Okul Öncesi Sınıfında Olumlu Eğitim İklimi Geliştirmek için Durum Çalışması ile Çözüm Arayışı | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi | en_US |
dc.department | Eğitim Fakültesi, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 36 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 67 | en_US |
dc.identifier.endpage | 91 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.description.tr-dizinid | 1121914 | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Tunç Pekkan, Zelha | |
dc.contributor.institutionauthor | Ünlü, Canan | |