Genele yönelik öneri karinesi getiren TBK m. 8/f. 2 ile Satıcı İçin Sözleşme Yapma Zorunluluğu Getiren TKHK m. 6/f. L'in Uygulanma Alanlarının Karşılaştırılması
Künye
Ozen, B. (2023). Genele Yönelik Öneri Karinesi Getiren TBK m. 8/f. 2 ile Satıcı İçin Sözleşme Yapma Zorunluluğu Getiren TKHK m. 6/f. l'in Uygulanma Alanlarının Karşılaştırılması. MEF Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi. 2(1). ss.1-19.Özet
Bu çalışmada TBK m. 8/f. 2 ile getirilen genele yapılmış öneriye ilişkin karinelerin uygulama alanları incelendiği gibi, söz konusu düzenlemenin hukuk politikası açısından değerlendirilmesi de yapılmıştır. Çalışmada hükmün çözümsüz bıraktığı sorunlar belirlenerek, bu sorunların çözümünde TKHK m. 6/f. l'de satıcı için sözleşme yapma zorunluğu getiren hükmün etkili olup olamayacağıyla ilgili değerlendirmelere de yer verilmiştir. TBK m. 8/f. 2 hükmü ele alınırken değinilmesi alışılmış olan elektronik ortamda mal sergilenmesinin öneri mi yoksa öneriye davet olarak mı nitelendirileceği sorununun çözümü bakımından bugün gelinen aşama ayrıca ele alınmış, ulaşılacak çözümde TKHK m. 6/f. l'in de etkili olup olamayacağı değerlendirilmiştir. The scope of application of the presumptions regarding the public offer regulated by the Article 8/2 of TCO are examined throughout this study as well as an evaluation on the mentioned regulation has been made from legal policy perspective. The unsolved problems arising from the mentioned Article are determined and an assessment has been made whether the Article 6/1 of the Code on the Protection of the Consumer which regulates the obligation of making a contract far the seller is effective on this matter. While examining the Art. 8/2; the current situation of the question of the display of goods in electronic media qualifying as an offer or an invitation to an offer has alsa been processed throughout this paper and an overall review is made if the Art. 6/1 of the Code on the Protection of the Consumer would be efficient far the solution that could be achieved.