• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@MEF
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • İlköğretim Matematik Öğretmenliği | Mathematics Education
  • EF, İMÖ, Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@MEF
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • İlköğretim Matematik Öğretmenliği | Mathematics Education
  • EF, İMÖ, Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Gelişmiş Arama

Equity in middle school students’ fractional knowledge: does school type matter in Turkey?

Thumbnail

Göster/Aç

Yayıncı Sürümü (911.5Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2017

Yazar

Aydın, Utkun
Tunç-Pekkan, Zelha
Taylan, Rukiye Didem
Birgili, Bengi
Özcan, Mustafa

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Aydin, U., Tunc-Pekkan, Z., Taylan, R. D., Birgili, B., & Ozcan, M. (Marc 9, 2017). Equity in middle school students’ fractional knowledge: Does school type matter in Turkey?. European Journal of Education Studies, 3(9), 541-557.

Özet

This study examined school type differences in fifth-grade students’ fractional knowledge with data from a university-school partnership. Students (n = 203) from a public school and a private school willing to collaborate in University within School Project participated. Results revealed that there were significant school type differences in fractional knowledge favoring private school students. Since school type differences have important impacts on the quality and equity of mathematical outcomes, we need to strongly consider the implications of these school type-related differences and pay attention particularly to the structure of schooling in public schools and the student performance in private schools.

Kaynak

European Journal of Education Studies

Cilt

3

Sayı

9

Bağlantı

https://oapub.org/edu/index.php/ejes/article/view/1055
http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.937254
https://hdl.handle.net/20.500.11779/321

Koleksiyonlar

  • EF, İMÖ, Makale Koleksiyonu [35]

İlgili Öğeler

Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.

  • Comparison of collective efficacy eithin different school leadership teams and its relation with teacher agency in schools 

    Sönmez, Figen (MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
    …
  • University within school: a university-school partnership model for teacher education and examples from its implementation 

    Özcan, Mustafa (2016)
    ...
  • University within school: a university-school partnership model re-structuring teacher education 

    Özcan, Mustafa (2016)
    ...



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@MEF

by OpenAIRE

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreKurum Yazarına GöreBaşlığa GöreORCID'e GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreKurum Yazarına GöreBaşlığa GöreORCID'e GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || MEF Üniversitesi || OAI-PMH ||

MEF Üniversitesi Kütüphanesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Creative Commons License
MEF Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@MEF:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.