Browsing EF, RPD, Makale Koleksiyonu by Language "tur"
Now showing items 1-6 of 6
-
Çocuklarda sınav kaygısı ölçeği’nin Türkçe uyarlaması
(İlköğretim Online, 2017)Bu araştırmanın amacı, Wren ve Benson (2004) tarafından geliştirilen “Çocuklarda Sınav Kaygısı Ölçeği”ni (CTAS, Children’s Test Anxiety Scale) Türkçe’ye uyarlayarak geçerlik ve güvenirliğini araştırmaktır. Özgün ölçek ... -
Hadi oynayalım: Okul öncesi çocukların otorite, kural ve kural ihlalini oyun bağlamında değerlendirmeleri
(Kastamonu Üniversitesi, 2020)Bu çalışmanın amacı Sosyal Alan Kuramını (Turiel, 1983) kullanarak okul öncesi dönemdeki çocukların iki farklı oyun bağlamında otorite, kural ve kural ihlaline yönelik değerlendirme ve gerekçelerini incelemektir. Bu amaçla, ... -
Mindfulness-based self efficacy scale-revised (MSES-R): Turkish adaptation study
(Ankara University, 2017)The purpose of this study is to investigate the validity and reliability of the Turkish adaptation of “Mindfulness-Based Self Efficacy Scale Revised” developed by Cayoun, Francis, Kasselis, and Skilbeck (2012). The original ... -
“Öteki” ile karşılaşmak: psikolojik danışman eğitiminde LGBTİ meselesi ve ayrımcılık karşıtı ders
(Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği, 2018)Bu araştırmada, psikolojik danışman adaylarına, lezbiyen, gey, biseksüel, trans ve interseksler (LGBTİler) hakkında bilimsel ve tarafsız bilgi edinmeleri, duyarlı ve ayrımcı olmayan bir bakış açısı geliştirmeleri amacıyla ... -
Sporcu öz şefkat ölçeği-kısa formu: Türkçeye uyarlanması ve psikometrik özelliklerinin incelenmesi
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi Yaşar Doğu Spor Bilimleri Fakültesi, 2021)Bu çalışmanın amacı, Killham, Mosewich, Mack, Gunnell ve Ferguson (2018) tarafından geliştirilen Sporcu Öz Şefkat Ölçeği’nin kısa formunu oluşturarak Türkçeye uyarlamak ve psikometrik özelliklerini incelemektir. Bu doğrultuda, ... -
Sınıf öğretmenlerinin kapsayıcı-bütünleyici eğitime yönelik değerlendirmelerinin sosyal alan teorisiyle incelenmesi: Türkiye-Almanya karşılaştırması
(Başkent Üniversitesi, 2020)Bu araştırma, ‘Herkes için Eğitim’ isimli kapsayıcı-bütünleyici eğitime yönelik çok yönlü bir projenin bir parçasıdır. Araştırmanın amacı Almanya ve Türkiye’deki toplam 43 sınıf öğretmeninin kapsayıcılığa yönelik ...