• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@MEF
  • Fakülteler
  • İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
  • Ekonomi | Economics
  • İİSBF, EB, Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@MEF
  • Fakülteler
  • İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
  • Ekonomi | Economics
  • İİSBF, EB, Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Gelişmiş Arama

Valuable virality

Thumbnail

Göster/Aç

Yayıncı Sürümü - Makale (1.648Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2017

Yazar

Akpınar, Ezgi
Berger, Jonah

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Akpinar, E., & Berger, J. (April 01, 2017). Valuable Virality. Journal of Marketing Research, 54, 2, 318-330.

Özet

Given recent interest in social media, many brands now create content that they hope consumers will view and share with peers. While some campaigns indeed go "viral," their value to the brand is limited if they do not boost brand evaluation or increase purchase. Consequently, a key question is how to create valuable virality, or content that is not only shared but also beneficial to the brand. Share data from hundreds of real online ads, as well as controlled laboratory experiments, demonstrate that compared with informative appeals (which focus on product features), emotional appeals (which use drama, mood, music, and other emotion-eliciting strategies) are more likely to be shared. Informative appeals, in contrast, boost brand evaluations and purchase because the brand is an integral part of the ad content. By combining the benefits of both approaches, emotional brand-integral ads boost sharing while also bolstering brand-related outcomes. The authors' framework sheds light on how companies can generate valuable virality and the mechanisms underlying these effects.

Kaynak

Journal Of Marketing Research

Cilt

54

Sayı

2

Bağlantı

http://dx.doi.org/10.1509/jmr.13.0350
https://hdl.handle.net/20.500.11779/679

Koleksiyonlar

  • Araştırma Çıktıları, Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [429]
  • Araştırma Çıktıları, WOS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [470]
  • İİSBF, EB, Makale Koleksiyonu [61]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@MEF

by OpenAIRE

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreKurum Yazarına GöreBaşlığa GöreORCID'e GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreKurum Yazarına GöreBaşlığa GöreORCID'e GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || MEF Üniversitesi || OAI-PMH ||

MEF Üniversitesi Kütüphanesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Creative Commons License
MEF Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@MEF:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.